hits counter
Osobiste
Widok

Jak zrobić szpagat

Z Praktypedia


Spis treści

Wstęp

Aby wykonać szpagat nie potrzebujesz dużej ilości czasu. Możesz wykonać go w przeciągu miesiąca. Kluczem do niego jest wytrzymałośc i systematyczność.

Kroki

Tutaj znajdziesz ćwiczenia na rozciągnięcie nóg.

  1. Wykonaj siad prosty. Następnie złap się a kostki i przyciągnij głowę do nóg, aby nosem dotknąć nogi. Potem dociągnij klatkę i wytrzymaj 30 sekund. Następnie powoli wyprostuj siei powtórz ćwiczenie 4 razy.
  2. Zrób siad płotkarski. Usiądź w siadzie prostym i zegnij którąś nogę tak aby w kroczu był kąt prosty. Wykonuj skłony 10 razy do prostej nogi, a potem 10 skłonów do zgiętej. Po tym powoli się połóż. Wytrzymaj 30 sekund i powoli unieś się. Powtórz ćwiczenie, zginając drugą nogę.
  3. Zrób wykrok do przodu. Tylna noga powinna być wyprostowana, a w przedniej powinien być kąt prosty w kolanie. Następnie przełóż rękę bliższą kolanowi i przełóż ją przez nogę. Przybliżaj klatkę piersiową do ziemi. Wytrzymaj 10 sekund i zmień nogę.
  4. Oprzyj którąś nogę o np. blat biurka. Wykonuj skłony do pierwszej i drugiej nogi. Wykonaj łącznie 20 skłonów i zmień nogę.
  5. Następne ćwiczenie to tzw. motylek. Zrób siad turecki i złącz stopy ze sobą. Przyciągnij nogi do siebie i potem naciskaj nogi rękoma do ziemi. Wykonaj 10 zgięć i rozluźnij nogi, poruszając nimi jak skrzydłami podczas lotu.
  6. Wyjmij pena i zacznij nim machać :)

Wskazówki

  • Podobno ciało jest lepiej rozciągnięte po gorącej kąpieli. Spróbuj tę technikę i potem zacznij sesję.
  • Rozluźnij się. Spinanie się zmniejsza twoje możliwości podczas rozciągania.
  • Co tydzień sprawdzaj postępy. Gdy zrobisz szpagat wszerz, spróbuj wzdłuż.

Ostrzeżenia

  • Rozciąganie nie powinno być bolesne. Powinno się czuć, że pokonujesz opór, ale nie ból.

Google Adsense

Autorzy

Augustyn44, Anonim, Ry4n

Skomentuj

Czy porada była trafna?

Komentarze

Nawigacja
Narzędzia